نگاه شناسا به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز در رویداد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صنعت ساختمان بادگیر

رویداد سرمایه‌گذاری جسورانه در صنعت ساختمان، بادگیر، با حضور شناسا به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و حامی این رویداد در یزد برگزار شد. این رویداد، سومین دوره از این مجموعه بود که با حضور تیم‌ها و سرمایه‌گذارانی از استان‌ها همچون تهران، مازندران، گیلان، گلستان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز و … در روز سه‌شنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.
 
تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد، طرح‌های نوآورانه و خلاق خود در صنعت ساخت‌وساز و ساختمان را ارائه و در معرض دید عموم قرار دادند. جناب آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز به‌عنوان یکی از میهمانان شاخص این رویداد، به بررسی اکوسیستم نوآوری و شرایط سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداختند.
 
در خلال این رویداد، رفیعی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد ضمن ارائه گزارشی از دو دوره پیشین رویداد بادگیر، اشاره‌ای به سرمایه‌گذاران حامی و شرکت‌کننده در این رویداد همچون مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، صندوق پژوهش و فناوری مازندران، دانشگاه تهران و امیرکبیر، صندوق جسورانه پیشرفت، نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد، استان تهران و استان البرز، شهرداری یزد، خانه نوآوری، شرکت همیار بتن شیرکوه داشتند.
 
همچنین در پایان این رویداد، بروجردی مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت با اشاره به نام بادگیر که نمادی خلاقانه از همزیستی تاریخی مردم یزد با تغییرات محیطی است؛ یادآور شد که چگونه این خلاقیت تاریخی الهام‌بخش کشورهای پیشرفته برای مواجهه با تغییرات دمایی ناشی از تغییر اقلیم شده و به ذکر مثالی از استفاده این فناوری در کشور اسپانیا در سال‌های اخیر پرداخت. در ادامه ایشان به تشریح موقعیت ویژه و پیشتازی شناسا در حوزه نوآوری و فناوری در کشور اشاره، مرکز نوآوری مهندسی و ساخت و توانمندی‌های آن را به‌عنوان بازوی تخصصی شناسا در حوزه ساختمان و زیرساخت و خدمات مرتبط نام‌برده؛ آمادگی این مرکز را جهت همکاری با صندوق پژوهش و نوآوری و فناوری یزد در راستای پشتیبانی ایده‌های نوآورانه این رویداد در حوزه صنعت ساختمان اعلام کرد.