نشست «صبحانه سلامت شناسا» به منظور هم‌افزایی با حضور فعالان اکوسیستم کارآفرینی سلامت ایران، به همت شرکت سرمایه گذاری شناسا برگزار شد.

اين رويداد به منظور هم‌افزایی با حضور فعالان اکوسیستم کارآفرینی سلامت در ایران، شامل برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای قانون‌گذار، شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌های فعال این حوزه در تاریخ 9 بهمن به همت شرکت شناسا در محل خانه کارمان تهران برگزار شد.

در این نشست حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا ضمن تشریح اهداف کلی این رویداد،‌ به تشريح لزوم بستر‌سازي و همكاري فعالان حوزه سرمايه‌گذاري سلامت در زيست‌بوم كارآفريني كشور پرداخت. وي در سخنان خود اشاره كرد كه هدف بلند مدت از ایجاد این محفل، بسترسازی و ايجاد فضاي حرفه‌اي تعاملي در حوزه‌هاي جذب سرمایه، سرمایه گذاری‌های مشترک و همچنين فعاليت در زمينه استراتژي خروج از شركت‌هاي بالنده و همچنين شناسایی بهترین موقعیت‌های سرمایه گذاری به عنوان اهداف کوتاه مدت مي‌باشد.
دکتر ساجدی افزود: «اگر چه منابع گروه مالی پاسارگاد به عنوان يك نهاد تامين مالي تخصصي، در دسترس است، ولی فکر می‌کنیم همراهی مالی با بقیه مجموعه‌ها نه فقط برای بهره‌برداری از منابع، بلکه بخاطر کاهش ریسک و استفاده از تجارب مجموعه‌های مختلف می‌تواند ارزشمند باشد. بنابراین به هم‌سرمایه‌گذاری در همه ژانرها در بخش سلامت علاقه‌منديم. طبیعتا اگر چه در مجموعه پاسارگاد، هلدینگ نسیم سلامت را در كنار خود داریم همچنان علاقمند هستیم که در مورد بحث خروج طرحها و تلفیق و ادغام با مجموعه‌های محترم دیگر در ارتباط باشیم.«
وي همچنين افزود: «همه ما در حال ساختن یک فرهنگ هستیم و هر اقدامی که انجام می‌دهیم به اکوسیستم اين حوزه شکل می‌دهد و فارغ از بحث‌های نهادی و سازمانی، ما علاقمند به هم افزایی با تک تک هويت‌هايي هستیم که در این حوزه دغدغه، تجربه و توانمندی دارند. عقیده شناسا این است که مي‌توان با همه کسانی که می توانند در نوآوری، ارزش آفرینی و سرمایه‌گذاری برای منافع ملی کمک کنند، تعاملي سازنده داشت.

در بخش ديگري از اين رويداد آسيه صفازاده مدیر حوزه کسب و کار سلامت شناسا در مورد استراتژی شناسا در حوزه سلامت و تعامل و همكاري نزديك با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها از جمله پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه غدد، مراکز رشد و شتابدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نيز شرکت‌های بزرگی که در بحث سلامت و دارو علاقمند به همکاری می‌باشند توضيحاتي ارائه كرد و افزود: «در بایوتک و زیست فناوری سرمایه يك بحث است و تخصص و دانش و تجربه بحث دیگری است. شناسا ضمن علاقه‌مندي به فعاليت در حوزه‌هاي تجهیزات پزشکی، خدمات پزشکی، فناوریهای سلامت، دارو و زیست فناوری، در حوزه سلامت ديجيتال و كسب و كارهاي B2C تمركز بيشتري دارد. شناسا توان سرمايه‌گذاري و همكاري در كل زنجيره ارزش اين حوزه از دانشگاه تا بازار را داراست و مي‌توان با هم‌افزايي با ساير فعالان تخصصي، فرصت ارزش‌آفريني در اين بازار بزرگ را به دست آورد.

در اين برنامه برخي از مهمانان نيز به بيان نظرات خود پيرامون محور‌هاي رويداد پرداختند.