رونمایی از مرکز نوآوری مهندسی و ساخت بیلدزآپ در اینوتکس ۲۰۲۴

مرکز نوآوری مهندسی و ساخت بیلدزآپ با مشارکت شناسا، کیسون و تریگ‌ آپ به‌عنوان یک نهاد نوآوری تخصصی در حوزه ساختمان و زیرساخت راه‌اندازی شد.

در دومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ از مرکز نوآوری مهندسی و ساخت بیلدزآپ با حضور منصور شیرزاد، معاون توسعه سازمان و سرمایه‌های انسانی شناسا، رضا سرخوش، رئیس هیئت‌مدیره نوآوران کیسون، محمد بروجردی، مدیرعامل بیلدزآپ و مهدی اسکویی، معاون سرمایه‌گذاری تریگ‌آپ رونمایی شد.

معاون توسعه سازمان و سرمایه‌های انسانی شرکت شناسا در مراسم رونمایی از بیلدزآپ درباره این مجموعه گفت: «ساخت نهادهای نوآوری و نهادسازی از موضوعاتی است که ما در شناسا به آن فکر می‌کنیم. در زیست‌بوم‌ نوآوری ایران که برخلاف تصور عموم آن‌چنان گسترده نیست و به بلوغ کافی نرسیده است، نهادسازی اهمیت زیادی دارد و ما در مجموعه شناسا از سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفته‌ایم تا در زمینه نهادسازی فعالیت کنیم که نمونه این نهادسازی را در بیلدزآپ می‌بینید.»

شیرزاد معتقد است که ظرفیت‌های بسیاری در صنعت ساختمان نهفته است و به همین دلیل یکی از جهت‌گیری‌های شناسا، این صنعت است. وی در ادامه افزود: «شرکت‌های پیشرویی مانند کیسون در سال‌های طولانی کارهای ارزشمندی را در حوزه تحقیق و توسعه انجام داده‌اند و ما با همکاری هم سعی کرده‌ایم ایده‌ها در زنجیره ارزش صنعت ساختمان پیاده‌سازی شوند.» وی کمک به تیم‌های استارتاپی و نهادسازی را از موضوعات مهم راه‌اندازی بیلدزآپ عنوان کرد.

رضا سرخوش، رئیس هیئت‌مدیره نوآوران کیسون با اشاره به سابقه پنجاه‌ساله این شرکت گفت: « نوآوری باعث شده تا کیسون بتواند پیشرفت کند و دوام بیاورد. ما از موانع بسیاری عبور کرده‌‌ایم تا به این جایگاهی که اکنون هستیم، برسیم. ما در کیسون می‌دانیم که بدون نوآوری و توجه به تحقیق و توسعه، نمی‌توانیم دوام بیاوریم».

سرخوش، استفاده از نیروهای خلاق و ایده‌های نوآورانه را بخش مهمی در کسب‌وکار دانست و نسبت به آینده زیست‌بوم نوآوری کشور با تأکید بر فناوری‌ و نوآوری ابراز امیدواری کرد. او گفت: «امیدواریم با همکاری شناسا و تریگ‌آپ بتوانیم نوآوری را در صنعت ساختمان نهادینه کنیم و قدم مهمی را در بهبود زیرساخت‌ها بگذاریم.»

محمد بروجردی، مدیرعامل بیلدزآپ در ادامه به داستان همکاری و مشارکت با کیسون، شناسا و تریگ‌آپ اشاره کرد و گفت: «زیست‌بوم ساختمان با سهم ۳۳ درصدی‌اش بزرگ‌ترین پیشران اقتصاد کشور است و با زنجیره ارزش بسیار وسیع آن بیش از 1.5 میلیون نیروی انسانی در آن فعال بوده و با وجود فرصت‌های درخشان، با چالش‌های گوناگونی نیز مواجه است.» وی ادامه داد که موفقیت یک استارت‌آپ مستلزم پشتیبانی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایت‌های نوآورانه از یک‌سو و توانمندی‌های کارآفرینی و مدیریتی و فنی از سوی دیگر است که مشارکت شناسا و کیسون هر دو بعد را پوشش داده، فرصت یگانه‌ای را برای دستیابی به این مهم در اختیار استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه تخصصی قرار خواهد داد.

مهدی اسکویی، معاون سرمایه‌گذاری تریگ‌آپ نیز در مراسم رونمایی از بیلدزآپ گفت: «تریگ‌آپ از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۶۳ سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها انجام داده است.» اسکویی توضیح داد که استارتاپ‌ها چالش‌های مختلفی دارند و تریگ‌آپ که عضوی از مجموعه شناسا است روی شرکت‌های حوزه‌های متفاوت فناوری اطلاعات، فین‌تک و سلامت سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

مطالب مرتبط