رونمایی از محصول تحریک کننده الکتریکی شنوایی (AES) در نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی، توانبخشی، دارویی و آزمایشگاهی، در محل دائمی نمایشگاه تهران، از تاریخ 19 تا 22 خرداد ماه برگزار شد. در این نمایشگاه که یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه سلامت کشور محسوب می شود، بیش از 500 شرکت داخلی و بین المللی به ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای خود پرداختند.

در آیین رونمایی از محصولات منتخب اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران، از دستگاه تحریک کننده الکتریکی شنوایی، ساخت شرکت طنین پرداز پاسارگاد، به عنوان یکی از 23 محصول منتخب این اداره رونمایی شد. محصول Auditory Electrical Stimulator با نام تجاری ETT01 ، یک سیستم چند منظوره، با قابلیت تحریک الکتریکی اعصاب شنوایی می باشد که در کشور برای اولین بار ساخته و تولید شده است. همچنین این سیستم جهت انجام تست TPST یا Transtympanic Promontory Stimulation Test برای بیماران کاشت حلزون شنوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در مراسم رونمایی از این دستگاه، دکتر سعید نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ابراز امیدواری در خصوص تولید تجهیزاتی در این سطح از فناوری، آمادگی همه جانبه وزارت متبوعش در حمایت و پشتیبانی از این گونه دستاوردها را اعلام نمود.

شرکت طنین پرداز پاسارگاد از مجموعه شرکت های سرمایه پذیر شناسا (سرمایه گذار خطرپذیر گروه مالی پاسارگاد) پیش تر نیز توانسته بود به فناوری ساخت سیستم پردازش گفتار سامانه کاشت حلزون شنوایی دست پیدا کند.