دستاورد‌هاي شناسا و شتابدهنده تریگ آپ در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ

بیست و پنجمین نمایشگاه بين‌المللي الکامپ در حوزه محصولات، خدمات و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران در تاریخ 27 تا 30 تیر ماه 1398 در محل دائمي نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور مجموعه شناسا برگزار گردید.

شركت شناسا، به عنوان شركت سرمايه‌گذاري خطرپذير گروه مالي پاسارگاد، با محوريت معرفي امكانات و دستاورد‌هاي شتابدهنده تريگ‌آپ، بازديدكنندگان از اين نمايشگاه را با آخرين سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته در لايه رشد و شتابدهي آشنا نمود و فرصتي را نيز براي استارتاپ‌هاي منتخب خود به جهت معرفي به ديگر سرمايه‌گذاران و نيز توسعه بازار و محصولات آنها، مهيا نمود.

استارتاپ‌هاي آسانیسم (پلتفرم خدمات مراقبتی و پرستاری)، رایفای (پلتفرم تبلیغاتی بر بستر وایفای)، فن آسا (تولید ابزارهای نوین توانبخشی- قاشق مخصوص مبتلایان به لرزش دست)، کی کوجا (موتور جستجو هوشمند اقامتگاه های ایران)، اسمارت مدیکو (دستیار هوشمند سلامت ویژه افراد دیابتی)، حامی باش (پلتفرم جذب حمایت مالی مستمر)، داستانپ (تولید محتوای دیجیتال برای کودکان)، فیکسشو (‌سرویس آنلاین خدمات خودرو در محل مشتری)، ویلرنو (پلتفرم آموزش زبان با شیوه ای نوین)، معمار آنلاین ( پلتفرم آموزشی در معماری) به عنوان استارتاپ‌هاي مستقر در شتابدهنده تريگ‌آپ، بخش مهمي از برنامه‌هاي اين مجموعه براي حضور در اين رويداد بودند.

حضور استارتاپ‌هاي تريگ‌آپ، در بخش‌هاي داوري و مسابقه‌اي الكامپ بيست و پنجم، همانند رويداد‌هاي مشابه پيشين، با موفقيت همراه بود. در رويداد جنبي الکام‌پیچ  تیم‌های استارتاپي برگزیده شتابدهنده تریگ آپ، شامل تيم فن آسا (تولید ابزارهای نوین توانبخشی- قاشق مخصوص مبتلایان به لرزش دست)، تيم اسمارت مدیکو  (دستیار هوشمند سلامت ویژه افراد دیابتی) و تيم ويدابيا (سكوي آموزشي با استفاده از ويدئوهاي تخصصي) با معرفي توانمندي‌ها و دستاورد‌هاي كسب و كاري خود هر کدام موفق به دریافت جوايز ارزنده اي از طرف رفاتک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدند.

بازديد مديران سازمانها و مذاكرات سازنده در طول برگزاري رويداد از ديگر بخش هاي اين دوره از رويداد بود

همچنين در بخش جانبي بيست و پنجمين نمايشگاه الكامپ تهران، چندين نشست تخصصي با حضور متخصصان، صاحبان كسب و‌ كار‌هاي نوآورانه و حضور علاقه‌مندان حوزه نوآوري برگزار شد.

در نشست تخصصی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کودک که با حضور حامد ساجدي مديرعامل شناسا، حمزه قطبي نژاد مديرعامل سرمايه گذاري بهمن، مهدي صداقت مدير خانه نوآوري و موسس دوزلي بوك برگزار گردید، مباحثي تخصصي پيرامون آسيب شناسي سرمايه‌گذاري در بخش فناوري‌هاي كودكان يا اختصاراً كيدتك مطرح گرديد. حامد ساجدي با طرح اين موضوع كه در فضاي استارتاپي «موانع» را بايد به «شرايط» تعبير كنيم بيان داشت كه حوزه کودک نیازمند دانش محتوایی بالایی است و به همین دلیل ورود به این حوزه سخت است و فعالان این حوزه بیشتر به خدمت رسانی فکر می‌کنند و شخصیت کسب و کاری کمتر دارند. از طرفي گردش مالی این حوزه زیاد است و نیاز به نوآوری در کسب و کار کمتر احساس شده است. همچنین این حوزه علیرغم دارا بودن ظرفيت‌هاي اقتصادي بالا، در اکوسیستم كارآفريني که خودش جوان است، جوان‌تر نيز است. از اينرو حوزه کودک دارای ظرفیت‌هایی است که سرمایه‌گذاران باید به آنها اشراف داشته باشند و خود را در زمينه اين ظرافت‌ها تقویت نمايند. ساجدي تاكيد كرد استارتاپ موفق باید بتواند شرایط را بسنجد و با توجه به آن فرصت سنجی کند. بر این اساس ما در شناسا دو مورد حوزه تخصصی ادتک و کیدتک را کنار هم می‌بینیم و در زمینه محصولات کسب و کاری کودک، اختصاصی سازی و شخصی سازی برای والدین را جذاب می بینیم چراكه در این حوزه کسی که محصول يا خدمتي را مي‌خرد با کسی که از آن بهره‌برداری می کند متفاوت است.

در ادامه نيز به پرسش و پاسخ حاضرين پرداخته شد.