تریگیت، بستری برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها با نگاه برابر‌سازی فرصت‌ها و امکانات

رونمایی از پلتفرم آنلاین شتابدهی شناسا، تریگیت

رونمایی از بستر آنلاین رشد و شتاب‌دهی شناسا (تریگیت) در نشست خبری چهارشنبه ۱۶ شهریور در حالی برگزار شد که در ابتدا، دکتر حامد ساجدی مدیرعامل شناسا و رئیس هیئت مدیره تریگاپ درباره فلسفه شکل‌گیری این پلتفرم گفت: شناسا به‌عنوان نهادی نوآور در زیست‌بوم کارآفرینی کشور و بازوی نوآوری گروه مالی پاسارگاد همواره هدف فراهم‌سازی امکانات و فرصت‌های برابر برای علاقه‌مندان و فعالان فضای استارتاپی و کارآفرینی کشور را در نظر داشته است. به‌منظور تحقق این هدف و ارائه خدمات به طیف گسترده‌ای از استارتاپ‌ها و تیم‌ها در سراسر ایران و امکان برخورداری از آموزش‌های رایگان در کنار تمرین و راهبری، بستری برخط با بهره‌گیری از تجربه موفق شناسا در شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در تریگاپ، ایجاد شد.

مسئولیت اجتماعی، موضوعی است که در شناسا همواره توجه ویژه‌ای به آن شده است که دغدغه‌های آن همچون توسعه عدالت آموزشی در ایجاد بستر آنلاین شتاب‌دهی تریگیت و اقدامات پیشین شناسا مانند افتتاح دفاتر تریگاپ در مشهد و اصفهان به‌منظور آموزش رایگان و همگانی در جهت گسترش و برابری جغرافیایی دیده می‌شود.

نابرابری امکانات بین تهران و شهرستان‌ها، انگیزه‌ای برای ایجاد تریگیت

در ادامه این نشست مهندس سید محمدرضا علوی، معاون رشد و شتاب‌دهی شناسا و مدیرعامل تریگاپ با اشاره به نابرابری‌های ذهنی و عملی موجود در دسترسی به امکانات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها و تهران گفت: وجود دغدغه برابری از ابتدا ما را بر آن داشت تا با ایجاد دفاتر تریگاپ در مشهد در سال ۱۳۹۵ و اصفهان در سال ۱۴۰۱، تمرکز امکانات مجموعه شناسا را از تهران به تمام کشور توسعه دهیم؛ لذا از تیرماه امسال، بستر تریگیت را با شعار دروازه ورود به مسیر کارآفرینی راه‌اندازی کردیم. این بستر تاکنون در این مدت محدود موفق شده است ۱۴ تیم استارتاپی را همراهی و حتی یکی از تیم‌ها که از شهر گرگان همراه تریگیت در این مسیر بوده است به مرحله سرمایه‌گذاری و جذب موفق سرمایه رسیده است.

آموزش رایگان در جهت حمایت برای موفقیت بیشتر استارتاپ‌ها

محمدصادق سبحانی مدیرپروژه تریگیت رایگان بودن آموزش ۹ هفته‌ای ارائه شده در این بستر را مزیتی منحصربه‌فرد نسبت به نمونه‌های داخلی و خارجی دانست و افزود: همواره آموزش یکی از راهبرد‌های اصلی شناسا در موفقیت بیشتر تیم‌ها و استارتاپ‌ها بوده و هست که این موضوع با ارائه برنامه جامع آموزشی در ۹ هفته‌ توسط اساتید مجرب و فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور در این پلتفرم تحقق می‌یابد.

طراحی بستری برای حل مشکلات و چالش‌های اصلی استارتاپ‌ها

در ادامه این نشست خبری که در کافه سینرژی برگزار شد، محمد سعید جواهریان مدیرمحصول تریگیت با اجرای دموی این بستر بیان داشت: دستیابی به سامانه تریگیت حاصل ساعت‌ها همفکری و بررسی نمونه‌های داخلی و خارجی مشابه است. همچنین برای فهم بهتر از نیاز موجود، با تیم‌ها و فعالان حوزه استارتاپی گفتگو کردیم تا به محصولی منطبق با نیاز کاربران دست‌یابیم. در این مسیر متوجه شدیم نیاز به آموزش که از مهم‌ترین مشکلات در مسیر رشد استارتاپ‌ها است در چه زمینه‌هایی بیشتر است؛ بنابراین تمرکز خود را بر روی چالش‌هایی همچون، اطلاعات حقوقی، موضوع تقسیم سود و حتی بنیادی‌ترین مسائل در ایجاد یک کسب‌وکار که از مهم‌ترین موضوعات بودند، قرار دادیم. از طرفی دیجیتالی‌شدن فرایندها، آموزش، منتورینگ و راهبری را در تریگیت قرار دادیم تا به‌واقع شعار دروازه کارآفرینی را به واقعیت تبدیل کنیم.

لینک‌های مرتبط:
پست اینستاگرم رونمایی از تریگیت