رویداد فراخوان جذب طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و دعوت به رویداد طرح مساله شرکت‌ فناپ زیرساخت، با همکاری شرکت راهبران امین سرمایه پاسارگاد، بازوی خدمات نوآوری شناسا سه‌شنبه 15 بهمن ماه 98 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در شروع این رویداد، محسن سیدین مدیرعامل شرکت راهبران امین سرمایه پاسارگاد و معاون سرمایه‌گذاری شرکت شناسا ضمن معرفی گروه مالی پاسارگاد، به تشریح اهداف و برنامه های این رویداد پرداخت. سپس دکتر مهدی ایزدیار مدیرعامل شرکت فناپ زیرساخت در خصوص وضعیت اقتصادی کشور صحبت کرد و با تاکید بر اینکه راه بهبود فضای اقتصادی کشور، توجه به علم و فناوری و نوآوری و حمایت از جوانان خلاق و نوآور است گفت: داشتن تجربه، صرفا راهگشای مشکلات سازمان‌ها نخواهد بود و استفاده از جوانان بادانش و فناور و بهره‌گیری از پویایی و نشاط جوانی در کنار تجربه مدیران می‌تواند هم‌افزایی سازمانی ایجاد نماید.

دکتر ایزدیار همچنین در خصوص جایگاه گروه مالی پاسارگاد در کشور صحبت کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه مالی پاسارگاد در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کند افزود: فناپ بعنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی، از شرکت‌های IT برتر در کشور می‌باشد که تا به امروز فعالیت‌های خود را در راستای ایجاد ارزش در کشور و نیز حمایت از نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها ادامه داده و با تکیه بر شعار گروه مالی پاسارگاد “آنچه توانسته‌ایم، لطف خدا بوده است” به سایر اهداف تعیین شده خواهد رسید.

در بخش بعدی مدیران شرکت فناپ زیرساخت در چهار حوزه حمل‌ونقل هوشمند، هوشمندسازی و اینترنت اشیا، مرکز داده و زیرساخت شبکه و سامانه‌های پشتیبانی و نگهداری و تعمیرات به معرفی فعالیت‌های شرکت فناپ در این حوزه‌ها پرداختند و ضمن تشریح پروژه‌های انجام شده تاکنون، نیازهای فناورانه و چالش‌های موضوعی خود را در این 4 حوزه بیان کردند.

در حوزه حمل‌ونقل هوشمند، موضوعاتی مانند ثبت تخلفات رانندگی و هوشمندسازی حمل‌و‌نقل جاده‌ای، حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل هوایی، در حوزه هوشمندسازی و اینترنت اشیا (IOT)، موضوعاتی مانند هوشمندسازی بناها و محیط‌ها، هوشمندسازی مدیریت مصرف، سیستم‌های قرائت از راه دور و هوشمندسازی جایگاه‌های سوخت، در حوزه مرکز داده و زیرساخت، موضوعاتی مانند بهبود کارایی مرکز داده، ایده‌های نو در طراحی و اجرای مرکز داده، تعریف خدمات نوآورانه پلتفرم و سرویس بر روی بستر زیرساخت فیزیکی مرکز داده، در حوزه سامانه‌های پشتیبانی، نگهداری و تعمیرات نیز موضوعاتی مانند پیاده‌سازی سیستم‌های Mission Control برای کنترل و مدیریت نیروهای اعزامی، ارائه راه حل‌های پیش‌بینانه پشتیبانی و نگهداری، مدیریت لجستیک و طراحی و اجرا و نظارت بر فرآیندهای پشتیبانی، نگهداری و تعمیرات از جمله مسائل جذاب و مورد علاقه شرکت فناپ زیرساخت جهت حمایت و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

در ادامه محسن سیدین توضیحاتی را در خصوص شرکت سرمایه‌گذاری شناسا ارائه کرد و با بیان اینکه شرکت شناسا از سال 1391 و ذیل گروه مالی پاسارگاد شروع به فعالیت کرده است، افزود در حال حاضر در تمامی مراحل طرح‌های کسب‌وکاری و در زنجیره ارزش نوآوری، از مرحله شتابدهی تا سایر بخش‌ها ورود کرده و با در اختیار داشتن شتابدهنده تریگ‌آپ و صندوق‌های مختلف جسورانه و پژوهش و فناوری تاکنون بیش از 4 هزار طرح را مورد ارزیابی قرار داده و بر روی 52 طرح نیز سرمایه‌گذاری انجام داده است. همچنین شرکت راهبران امین سرمایه پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت شناسا است که خدمات مختلف از جمله مدیریت و مشاوره به کسب‌وکارها و نیز سرمایه‌گذاران را ارائه می‌کند و این رویداد ریورس پیچ فناپ زیرساخت نیز در همین راستا و توسط شرکت راهبران برگزار شده است. همچنین در خصوص سازوکار فراخوان جذب طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه فناپ زیرساخت توضیحاتی ارائه شد.

در بخش پایانی این رویداد، حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا با بیان اینکه شرکت فناپ در حال حاضر یکی از برترین شرکت‌های ایران است گفت فناپ با این سابقه و تجربه درخشان نیز همچنان به دنبال نوآوری و حمایت از فناوران است که این موضوع نشان‌دهنده نگاه به آینده و آینده‌نگری این شرکت دارد.

وی افزود شناسا یک VC است که شتابدهنده تریگ‌آپ را در به عنوان بازوی شتابدهی در کنار خود داشته و در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های مطرح شده در این رویداد و نیز حوزه‌هایی مانند معدن، انرژی، سلامت و آموزش سرمایه‌گذاری می‌کند.

دکتر ساجدی خاطر نشان کرد که الگوی فعلی در اکوسیستم کارآفرینی ایران بهترین الگوی موجود نبوده و نمی‌توان برترین مدل‌های جهانی را بدون مطالعه و انطباق با وضعیت کشور اجرا نبود لذا شرکت شناسا از ابتدای امسال به فکر راه‌اندازی یک پلتفرم ارتباطی است که در آن ارتباط میان صنایع مختلف و افراد نوآور و خلاق را تسهیل شود و این پلتفرم باعث خلق ارزش گردد.

ساجدی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این فرآیند مطرح شده در این رویداد یک فرآیند تکرارشونده است پیشنهاد راه‌اندازی یک باشگاه با نام “کلوپ نوآوران فناپی” را ارائه کرد که در آن تمامی فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های کاری شرکت فناپ حضور داشته باشند و این ارتباط می‌تواند باعث خلق ارزش برای طرفین و در نهایت کمک به اقتصاد کشور شود.

 در پایان این مراسم نیز حاضرین در رویداد اقدام به طرح سوالات خود با موضوعات مختلف کردند که کارشناسان مربوطه توضیحاتی را در پاسخ به آن‌ها ارائه نمودند.