درخشش استارتاپ‌های شناسا در هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۹)

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2019) طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه  ۱۹ الی ۲۲ خرداد ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین­المللی تهران با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» برگزار شد.

در این رویداد استارتاپ های شناسا در بخش های مختلف حضور پیدا کرده و ضمن معرفی دستاوردها و زمینه فعالیت خود،  با هدف یافتن شرکای استراتژیک و سرمایه گذاران بالقوه، مذاکرات فشرده ای را ترتیب دادند.

در این آیین استارتاپ آسانیسم با طراحی و پیاده سازی پلتفرم آنلاین در ارائه خدمات پرستاری در دو حوزه تخصصی سالمند و کودک، موفق به دریافت رتبه اول رویداد رفاتک پیچ و همچنین جایزه نقدی 4 میلیون تومانی هیات داوران این برنامه شد.

در قسمت دیگری از رویداد اینوتکس نیز استارتاپ داستانپ، با طراحی پلتفرم چند زبانه تولید داستان های تعاملی و شخصی سازی شده با نقاشی ها و صدای کودکانه در حوزه فناوری کودکان، در بخش مسابقه مردمی کارن کراد حائز رتبه اول گردید و در مراسم اختتامیه اینوتکس، لوح تقدیر این جایزه را از آن خود نمود.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری   INOTEX2019 با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد. در روز نخست این رویداد، ایشان در کنار شرکت در مراسم افتتاحیه و ایراد سخنرانی، در جمع خانواده بزرگ اکوسیستم استارتاپی کشور حضور یافت و ضمن بازدید از غرفه‌های مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها با اهالی این زیست بوم، به تبادل نظر و گفت ‌و‌گو پرداختند.

اکبر قنبرپور، دبیر نمایشگاه اینوتکس، در این خصوص گفت: هدفگذاری اصلی نمایشگاه در دور آتی خود، افزایش تعامل بین سرمایه­ گذاران و استارتاپ­ها و شرکتهای فناور، افزایش میزان مشارکت و همکاری­های دوجانبه و چندجانبه بین شرکت­ها و استارتاپ­ها با یکدیگر و نیز تولید و ارائه محتوای ناب و بررسی چالشهای این اکوسیستم است. وی افزود بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۴ مخترع مستقل، ۱۵ بروکر فناوری، ۱۲ پارک علم و فناوری و مرکز رشد و پنج رسانه استارت‌آپی نیز در نمایشگاه اینوتکس حضور داشتند.

رویداد کافه سرمایه گردهمایی تخصصی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارتاپ‌های برتر است؛ علاوه‌بر حضور ۱۴ مجموعه سرمایه‌گذار، بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار نیز در کافه سرمایه اینوتکس شرکت داشتند. نمایندگان شرکت شناسا به عنوان سرمایه‌گذار در میز اختصاصی خود مستقر شدند، و تمامی استارتاپ‌ها در مدت زمانی کوتاه به صورت خصوصی خود به آنها معرفی گردیدند، سرمایه گذاران شناسا آمادگی و پیشنهاد خود را به استارت آپهای مورد علاقه خود دادند.