جذب سرمایه ارزی برای استارت‌آپ‌ها و ورود به عرصه بین‌المللی



    رویداد ارائه به سرمایه‌گذار (TrigUp Day) توسط تریگ‌آپ، شتابدهنده شرکت شناسا از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد، با حضور استارت‌آپ‌ها و با هدف آشنایی با آخرین دستاوردها و برنامه رشد و توسعه آینده کسب‌ و کارهای آنها، در تاریخ 27 فروردین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه خاتم برگزار شد.

بر اساس این خبر، این رویداد که با حضور سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌‌های حوزه‌های تبلیغات، سلامت دیجیتال، کودکان، توانبخشی، گردشگری، سبک زندگی و مدیران حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، با شعار «پرواز با قهرمانان» با ارائه ٧ تیم برگزیده از میان ٢٩٢ تیم در شتاب‌دهنده‌ تریگ‌آپ ادامه پیدا کرد.

در این رویداد، حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد- در مورد اولویت‌های سال 1398 این شرکت گفت: ما بر روی حوزه‌های نوآوری و خلق ارزش تمرکز کرده وموضوع‌های سلامت، سبک زندگی، محتوای کودکان و مدیریت منابع طبیعی از اولویت‌های شناسا است.

وی با اشاره به تغییرات ساختاری در این مجموعه افزود: مجموعه شناسا، شتاب‌دهنده‌ تریگ‌آپ را به بخشی از شرکت خود افزوده تا با هم‌افزایی بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش؛ گام‌هایی در راستای تبدیل ایده به کسب و کار برداشته باشد.

مدیرعامل شناسا در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی تریگ‌آپ تصریح کرد: امیدواریم در خصوص تأمین مالی برای استارتاپ‌ها از پلتفرم‌های جمع‌سپاری مالی بهره‌برداری بهتری کرده و برای رشد سریعمان صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران بیشتری را در کنارمان داشته باشیم.

ساجدی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته فراز و فرودهایی داشتیم که نگرانی جدی را در بخش اقتصاد به وجود آورد، ادامه داد: با وجود چالش‌های فراوانی که وجود دارد، بخش زاینده در سرمایه انسانی می‌تواند فرصت‌های خوبی را بیافریند و افراد نوآور به ارائه راه‌حل بپردازند.

او در ادامه تأکید کرد: در سال 1397 با توان مضاعف شتابدهنده تریگ آپ توانستیم گام‌هایی از ایده تا مراحل بلوغ را پیش ببریم. مجموعه شناسا سعی می‌کند در طرح پاد پاسارگاد نیز فعالیت و حضور جدی داشته باشد.

در ادامه این رویداد نیز سید حمیدرضا علوی، مدیر شتاب‌دهنده‌ تریگ‌آپ با اشاره به برخی برنامه‌های سال گذشته گفت: سال ٩٧ سال سختی بود؛ اما اتفاق‌های بزرگی برای ما رقم خورد. موفق شدیم برای برخی از تیم‌هایمان جذب سرمایه ارزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تریگ‌آپ اهداف بزرگی دارد، ادامه داد: به دنبال این هستیم که تیم‌ها نگاهی هم به بازارهای بین‌المللی داشته و به فکر صادرات محصولات خود باشند. ضمن اینکه در حال بررسی راه‌هایی هستیم تا بتوانیم مسائل نقل و انتقال‌های مالی در سطح بین‌المللی را حل کنیم. تریگ توانست در سال 97 اتفاقات مهمی را در اکوسیستم استارت‌آپی رقم بزند. از جمله اینکه توانستیم جذب سرمایه ارزی را ایجاد کنیم.

تیم‌های منتخب تریگ‌آپ :

رایفای؛ پلتفرمی تبلیغاتی

محور اصلی فعالیت رایفای، بر پایه ایجاد اولین پلتفرم تبلیغاتی بر بستر”وایفای” با هدف آسان‌سازی دسترسی به مشتریان هدف و افزایش اثر بخشی تبلیغاتی است. با توجه به هدف‌گذاری انجام شده مبنی بر پیاده‌سازی طرح در کسب‌و‌کارهای مختلف، بنگاه‌های تبلیغاتی با کمترین هزینه می‌تواند به راحتی با انتخاب دسته و منطقه جغرافیایی به مشتریان مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

از طرف دیگر رایفای، راه حلی ساده و ارزان برای اماکن عمومی و کسب‌و‌کارهایی است که می‌خواهند از طریق وایفای با مشتریان خود در ارتباط باشند. در این پلتفرم از یک‌سو دسترسی کاربران به شبکه وایفای مدیریت شده (پهنای باند، میزان حجم مورد استفاده کاربر، زمان استفاده، تعداد دفعات و …) و از طرف دیگر با ایجاد امکان وایفای مارکتینگ بر بستر وایفای( ویترین دیجیتال، ایجاد باشگاه مشتریان، نظرسنجی دیجتا، تبلیغ هدفمند و..) به توسعه کسب‌و‌کار مشترکین کمک می‌نماید. از جمله دستاوردهای این مجموعه، نصب و ارائه در ۳۸ نقطه کسب‌و‌کاری، متوسط ۱۰۰ بازدید روزانه از سامانه و … می‌توان اشاره کرد.

فیکسشو، سامانه‌ای در رابطه با خدمات خودرو

فیکسشو یکی از ۷ تیم برگزیده نهایی تریک‌آپ است که سامانه آنلاین ارائه خدمات خودرو در محل مشتری است. در این سامانه افراد متخصص با نصب نرم‌افزار سرویس‌دهنده، درخواست‌های محدوده‌های تعیین شده از طرف مشتریان را دریافت کرده و خدمات مورد نظر را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل کارواش نانو، پولیش و سرامیک خودرو، تعویض روغن و فیلتر هوا× تعویض لنت ترمز، خدمات باطری است.

از جمله دستاوردهای این مجموعه می‌توان به جذب ۳۷۰۰ کاربر فعال، ارائه ۲۹۰۰ سرویس خودرو در محل در ۶ ماه، ۱۰۰ میلیون فروش در ۶ ماه و… اشاره کرد.

داستانپ، خدمتی در حوزه سرگرمی و آموزش کودکان

داستانپ کسب‌و‌کار نوپایی است که در حوزه سرگرمی و آموزش کودکان فعالیت می‌کند. گروه داستانپ با دغدغه تولید محصولات دیجیتال متناسب با سن و فرهنگ کودک در دینای مجازی با تمرکز بر پیشینه  فرهنگی، تفاوت اقلیمی و زیستی گرد هم آمده تا بتواند به سهم خود کمی از سرگردانی کودکان، والدین و مربیان آنها در فضای مجازی بکاهد. داستانپ با تولیدات تعاملی سعی دارد از طریق بازی، انیمیشن ،تصاویر متحرک فعالیت‌های یادگیری و مهارت‌های زندگی به شیوه‌ای لذت‌بخش به کودکان ارائه شده و با محصولات شخصی‌سازی‌شده باعث شکوفایی خلاقیت و رشد اعتماد به نفس کودکان شود. داستانپ تلاش می‌کند کودکان را از حالت تنها یک مصرف‌کننده خارج کند و درک و جهان‌بینی و زاویه نگاه آنها را در تولید محصولات برای خودشان دخیل سازد. از جمله دستاوردهای داستانپ می‌‍توان به نگارش ۵۰ داستان در هفت دسته‌بندی اقتباسی، آموزشی، محلی، متون کهن، شخصیت‌ها و رویداد‌های تاریخی، عامیانه، و تالیفی، تولید پادکست به ۸ زبان و گویش محلی، فارسی، انگلیسی، ترکی، کردی، ارمنی، گیلکی و بلوچی و و… اشاره کرد.

اسمارت مدیکو، گامی در حوزه سلامت

اسمارت مدیکو اپلیکیشنی است برای انجام مراقبت‌های روزانه‌ای که یک فرد مبتلا به دیابت لازم است در طول روز انجام دهد. این مراقبت‌ها شامل کنترل غذای مصرفی، دفترچه هوشمند ثبت نوسانات قند خون و ارائه نمودارهای روزانه و ماهیانه به کاربر، ثبت کالری و فعالیت‌های ورزشی ، همچنین یادآوری مصرف داروها است و اطلاعات ثبت شده از کاربر در اختیار پزشک کار قرار می‌دهد. از جمله دستاوردهای این سرویس بیش از ۱۵۰۰ نصب فعال دریک ماه و جمع آوری دیتا بیس کالری و ریزمغذی‌های غذاهای ایرانی و… اشاره کرد.

فن‌آسا طراح بازارهای هوشمند توانبخشی غیرتهاجمی

شرکت فناوری‌های هوشمند توانبخشی فن‌آسا با هدف طراحی و تولید ابزارهای هوشمند توانبخشی غیرتهاجمی برای بیماران مبتلا به اختلالات مغزو اعصاب شروع به فعالیت کرده است. این شرکت قصد دارد با استفاده از تکنولوژی ومهندسی ابزارهایی بسازد تا کیفیت زندگی بیماران را ارتقا دهد و انجام امور روزانه را برای آنها ساده‌تر کند. اولین محصول این شرکت قاشق‌یار است که به افرادی که به دلیل بیماری‌ وکهولت سن مبتلا به لرزش دست شده‌اند و نمی‌توانند مستقل و راحت غذا بخورند؛ کمک می‌کند بدون کمک غذا بخورند. از جمله دستاوردهای  فن‌آسا می‌توان به این نکات اشاره کرد: رسیدن به نمونه محصول قابل قبول، کسب مقام اول سیلک رود مشهد و…

با کی کوجا سفر کنید

ارائه برنامه سفر کامل شامل مراکز دیدنی ،  مسیر و هر آن چیزی که نیاز کاربر است از خدمات این سرویس است. کی کوجا در کنار اولین رسالت خود که به عنوان اولین و کامل‌ترین موتور جستجوی مقاصد گردشگری بر پایه لوکیشن است؛ اکنون با شخصی سازی کردن این برنامعه سفر در کنار ارائه اقامتگاه ، بلیط بیشنهادی مناسب سعی بر این دارد با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی سفری بی دغدغه برای کابرانش مهیا سازد.

از دستاوردهای این مجموعه می‌توان به ۲۰ میلیون فروش، سه قرارداد APIاز سایت‌های شب و چارتر و… را نام برد.

آسانیسم پلتفرم واسط مشتری و پرستار

آسامیسم پلتفرمی واسط بین مشتری و موسسه پرستاری است. در آسانیسم موسسات به معرفی خود و ارائه لیست خدمات، قیمت و پرستاران می‌پردازد و زمانی که مشتری نیاز به خدمات پرستاری یا پزشکی در منزل داشته باشد؛ می‌تواند با انتخاب خدمت مورد نیاز، لیستی از موسسات ارائه دهنده در اطراف خود را به همراه قیمت و نظرات سایر کارران را مشاهده و دریافت کند. از جمله دستاوردهای آسامیسم برقراری 800تماس توسط مشتریان و انعقاد 22 قرارداد مشتری و… را می‌توان نام برد.