برگزاری پردیس سامیت، دورهمی مدیران شتاب‌دهنده‌های نوآوری در پارک علم و فناوری پردیس

پردیس سامیت (‌دورهمی مدیران شتاب‌دهنده های نوآوری‌) اسفند سال جاری با حضور مدیران شتاب‌دهنده‌ها، مدیران دولتی و مسئولان پارک پردیس در پارک فناوری پردیس استارت خورد.

این رویداد درقالب چند سخنرانی‌ در حوزه‌های مرتبط با شتابدهنده‌ها و جریانات حاکم بر زیست‌بوم کارآفرینی کشور و همچنین نشست‌های تخصصی متنوعی با موضوعات مختلف، با شرکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران شتاب‌دهنده‌ها و برخی مسئولان از سازمان‌هایی چون پارک علم و فناوری پردیس، وزارت کار و مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرد و در مورد چالش‌ها و مشکلات شتاب‌دهنده‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حضور در اولین دورهمی مدیران شتابدهنده‌های کشور، از افزایش تخصیص بودجه‌‌‌ی معاونت علمی و فناوری و همچنین حرکت همسوتر صندوق نوآوری و شکوفایی با اکوسیستم نوآوری در سال آینده خبر داد. دکتر ستاری اظهار داشت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها ایده‌های تکراری و کپی شده را کنار بگذارند و همچنین در سال جاری با انجام پیگیری های لازم بودجه‌ای برای حمایت از شتابدهنده ها تامین گردیده تا به رونق کسب و کار فعالیت های دانش بنیان کمک کند. ایشان توصیه فرمودند، از حوزه‌های خدماتی صرف دوری کنیم و در حوزه‌های تکنولوژی و فناوری از جمله شتابدهنده‌های هوافضا ، مالی و بیمه‌ای و سلامت الکترونیک فعالیت گسترده‌تری داشته باشیم. دکتر ستاری معتقد است دولت نمی‌تواند به یک استارتاپ یا شتابدهنده بگوید که باید چه کار کند چون ساختار نوآوری با ساختار دولت متفاوت است.

مدیران شتاب‌دهنده‌های مهم کشور ازجمله تریگ‌آپ، خانه نوآوری، دیموند، هم‌آوا، کارخانه نوآوری، فردوسی، کارا، شزان، فارابی و … در پنل‌های تخصصی مختلفی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مورد پرسش پرداختند.

در پنل چالش‌های حقوقی پیش‌روی شتابدهنده‌ها، مهندس سید حمیدرضا علوی با اشاره به تجربه بسیار زیاد شتابدهنده تریگ‌آپ در رشد و شتابدهی تیم‌ها در حوزه‌های متنوع تخصصی، به بیان چالشهای بیمه‌ایی و مالیاتی استارتاپ ها و شتابدهنده‌ها پرداختند. در این پنل مدیرانی از شتابدهنده‌های پردیس، فارابی، پیشگامان، پرسیس، زمین و رسانه راه پرداخت، مدیر شتابدهنده تریگ‌آپ را همراهی کردند.