دور جدید فعالیت شتاب‌دهنده تریگ‌آپ به عنوان بازوی شتابدهی مجموعه شناسا

مدیرعامل شرکت شناسا (پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، از همکاری و برنامه‌های دوره جدید شتاب‌دهنده «تریگ آپ» و ورود به حوزه‌های جدید خبر داد.
حامد ساجدی مدیرعامل شرکت شناسا، در این جلسه به تحول رویکرد در نحوه شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری در تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها پرداخت و گفت: راه‌اندازی مراکز پیش شتاب‌دهی، تغییر فاز شتاب‌دهنده تریگ آپ از برنامه‌های دور جدید تریگ‌آپ است که آینده روشن‌تری را برای این دو شرکت ترسیم خواهد کرد.
وی به ظرفیت‌های چشمگیر خلق فرصت توسط جوانان اشاره کرد و افزود: ارزش‌آفرینی در زیست بوم کارآفرینی دارای اهمیت جدی است و در این شبکه نوآوری، ارزش‌آفرینی و سرمایه گذاری، نه تنها زیر ساخت ها و ابزارهای دقیقی متناسب با سطح بلوغ کسب‌و‌کاری در لایه های مختلف سرمایه گذاری طراحی و تدوین شده، بلکه با مشارکت در سطوح بالاتر و همکاری با بازیگران جدی زیست بوم، رشد فراگیر اکوسیستم نیز مد نظر است.
نشست خبری شتابدهی تریگ آپ
ساجدی با اشاره به نزدیکی اجزای تخصصی فعال در گروه مالی پاسارگاد،‌ برنامه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه های سلامت، فناوری آموزشی و فناوری اطلاعات را نیز تشریح کرد و گفت: در گذشته به دنبال یافتن فرصت ها بوده ایم، اما اکنون معتقدیم کسب‌و‌کار خوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است.
وی با بیان اینکه این شرکت توان سرمایه گذاری مستقیم خود را تا ۲۰ برابر افزایش می دهد، ادامه داد: برای ورود به حوزه های جدید متکی به دانش و تجربیات خود بوده و معتقدیم اقتصاد کشور می‌تواند با صرف درصد اندکی از سرمایه‌های خود در بخش کارآفرینی نوآورانه نتایج ارزنده‌ای به دست آورد.
سید حمیدرضا علوی معاون رشد و شتاب‌دهی شرکت شناسا نیز در این نشست به سیاست‌های جدید تریگ‌آپ در توسعه فعالیت‌های شتابدهی خود پرداخت و گفت: این شتاب‌دهنده تصمیم دارد در حوزه‌های خاصی مانند تکنولوژی‌های مرتبط به سلامت، آموزش، آب، سبک‌زندگی و فین‌تک حضور پیدا کند که در این راستا آماده جذب استارت آپ های مستعد برای شتاب دهنده تریگ آپ و همچنین ارائه خدمات پروسه شتابدهی به مجموعه های دولتی و خصوصی هستیم.
علوی افزود: فرآیند در تریگ آپ به گونه‌ای است که از زمان شکل‌گیری ایده در کنار افراد بوده و به آنها سرویس‌های مختلف ارائه می‌دهد، اما ساختار جذب تیم‌ها در آن تغییراتی داشته است.
وی با بیان اینکه یک دوره‌ی ۶ ماهه برای روند جدید وجود دارد، گفت: تیم‌ها در ابتدا وارد دوره پیش‌شتاب‌دهی یک ماهه می‌شوند و در صورت مستعد و موفق بودن، به مرحله بعدی شتاب‌دهی که یک دوره ۵ ماهه است وارد می‌شوند. پس از این 6 ماه، در صورتی که تیم همچنان به کار خود ادامه دهد به یک دوره‌ی پساشتاب‌دهی و راندهای مختلف سرمایه‌گذاری خواهد رسید. در حال حاضر تیم ها بدون محدودیت زمانی می توانند به تریگ آپ وارد شوند.
علوی در این نشست گفت: ۷۰ درصد تیم های ورودی به شتاب دهنده تریگ اپ بعد از خروج از دوره، کماکان به کسب و کار خود ادامه می دهند و همین طور ۴۰ درصد تیم های ورودی موفق به جذب سرمایه در مراحل بعدی شده اند که به نسبت بنچمارکهای داخلی و خارجی، آمار بسیار قابل توجهی است
علوی به انعطاف بالای تریگ آپ در نحوه عقد قرارداد با تیم ها اشاره کرد و افزود: سرمایه اولیه برای هر تیم معادل 40 میلیون تومان در ازای 15 درصد از سهام استارت آپ، به همراه خدمات استاندارد شتابدهی در دسترس استارت آپ های منتخب خواهد بود.
وی ارتباطات گسترده با شبکه نیرومند سرمایه گذاران، نهادهای تصمیم گیر، مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی، کسب‌و‌کارهای قدرتمند مرتبط و همچنین ارتباطات مناسب بین المللی را به عنوان مزایای رقابتی تریگ آپ برشمرد.
در ادامه، آسیه صفازاده، مدیر سرمایه گذاری شناسا در حوزه سلامت ضمن بیان ابعاد سرمایه گذاری در بخش سلامت به همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کارگزاری سلامت دیجیتال وزارت بهداشت، به عنوان یک نهاد حمایت کننده از شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه اشاره کرد.
رزا مهرابی، مدیر سرمایه گذاری شناسا در حوزه آموزش نیز به سرمایه گذاری در حوزه فناوری های آموزشی و زیر مجموعه های آن، به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری جدید و پر ظرفیت پرداخت و گفت: علاوه بر رشد سرمایه گذاری در این بخش نیازمند ارتقاء بسترهای آموزشی از طریق نهادهای متولی نیز هستیم.

مطالب مرتبط